First Year Experience!


بسم الله الرحمن الرحيم

Alhamdulillah...Hujung minggu baru-baru ini, 1SSC telah mencipta rekod masing-masing, baik yang pernah atau tidak pernah mendaki gunung. Hari Sabtu bersamaan 15 Januari 2011, kami telah berjaya menawan Gunung Angsi yang dikatakan mudah, pada hakikatnya amatlah susah untuk didaki. 


Hari pertama tiba di tempat kejadian...


14 Januari 2011,
Hari sudah gelap,
Waktu maghrib,
Macam mana la keadaan tempat ni ye...
Hujan pulak,
Sabar je la, 
nak tengok pemandangan yang indah (InsyaAllah)
Pada malamnya,
Pasang khemah,
Wah cam mane nih...
umm buat2 pandai je la...


eh.. dah siap la..(pandai2...)
Makan malam,


ups,,,x selera sangat,
Bahulu, kek, (wah, sedap gak)(makan je la,lapoo...)


Solat jamak Isya'+maghrib




Sedikit taklimat + kata-kata semangat - pelemah semangat( by RAZ...)

Dah penat menadah telinga masuk tidur,
sebelum tu bagi group yg kene hirasah (jaga campsite)
Group aku x kena..ngee3...

15 Februari 2011
Bangun pagi,

Tazkirah subuh oleh Dr. Bakri
Peringatan bagi yang terlupa...
'Amar ma'ruf, Nahi mungkar...(Seru kebaikan, cegah kemungkaran)


Bersiap-siap untuk mendaki gunung,
Semangat akak sorang nih...hehe


Possing dulu....(^_^)
1SCC... semangat...
Panaskan badan...

Lepas panaskan badan, makan...huhu...


Mulakan perjalanan....(pendakian)

Subhanallah indahnya ciptaan Allah..
Dapat juga aku melihat aliran air sungai...
Tenang....


Rehat...
Kem Tangga Batu.
Menyusuri perjalanan yang mencabar...
Tapi baru sikit...
JaUH Lagi nak sampai puncak...

Cabaran mendaki...
Menguji kekuatan fizikal dan mental...
Dah sampai puncak...
Ramainyee orang kat puncak...
Ingatkan UTM jer...
huhu....

Popular posts from this blog

Lampu jalan.