Apa yang mereka mahu?

Tirai 2011 dilabuhkan dengan isu mahasiswa. Tahun 2012 membuka tirai dengan isu mahasiswa. Lagi dan lagi mahasiswa. Perjuangan mahasiswa menuntut keadilan. Salahkah itu? Mahasiswa inginkan kebebasan bersuara. Mereka inginkan pandangan mereka dipertimbangkan. Bukannya ditindas tanpa ada budi bicara yang langsung menyekat hak mereka. 

Terbaru di UPSI. Mahasiswa mengadakan perhimpunan aman di perkarangan UPSI bagi menyatakan hasrat kebebasan bersuara, mansuhkan AUKU, dan bebaskan Adam Adli. Apa yang tak kena dengan perhimpunan aman ni? Peserta ni bawa senjata ke? Bawa Water canon nak simbah orang menghalang mereka? Apa yang mereka ada?

Polis pula. Kenapa takut sangat dengan pergerakan mahasiswa yang mengadakan perhimpunan ni? Mereka (polis) ada FRU, kasut but yang keras, senapang, pistol dan semua tu tak sesuai langsung nak dijadikan alat untuk mempertahankan diri dalam situasi ini.

Bagi diri yang kerdil ini, walaupun peserta perhimpunan aman itu tidak mempunyai apa-apa senjata untuk mempertahankan diri, mereka ada Allah. Allah yang menjadi tempat pergantungan, dan bergantung harap. Hati mereka kental, jiwa mereka kuat, dan mereka tidak takut terhadap polis-polis yang mempunyai jiwa rakus dan kejam itu. Ini adalah satu bentuk kezaliman yang terang dan nyata yang patut dibanteras. Dihapuskan barangkali.

Sabarlah sahabat-sahabat yang berada di jalan yang benar. Selagi kebenaran itu belum tertegak, teruslah tetap di atas jalan-Nya. Berjuanglah sehingga titisan darah yang terakhir.

Pejuang itu, 
tidak pernah mengalah 
menegakkan kebenaran.
Pejuang itu,
tidak takut 
kepada celaan orang
yang suka mencela,
Sesungguhnya,
penolongmu
hanyalah Allah,
Rasul-Nya,
dan
orang-orang yang beriman.
Maka,
pengikut Allah itulah
yang MENANG.

!!!الله اكبر

Popular posts from this blog

Lampu jalan.

Meniup wisel