Bantu aku, Ya Allah.


"Ya Allah, 
aku meminta dengan ilmu yang ada pada-Mu, 
pilihan yang terbaik bagiku.
Aku minta ditetapkan urusanku ini sesuai kehendak-mu.
Aku memohon kurnia-Mu yang agung, 
kerana Engkaulah yang menetapkan, 
sedang aku tidak boleh menetapkan.
Engkau tahu sedang aku tidak tahu.
Engkaulah yang mengetahui tentang perkara-perkara ghaib."

"Wahai Allah, 
bila menurut-Mu urusan ini baik bagi diriku, agamaku, kehidupanku dan juga baik akibatnya, maka tetapkanlah hal  itu untukku."

"Namun, jika menurut-Mu urusan ini buruk bagi diriku, agamaku, kehidupanku
 dan juga buruk akibatnya, 
maka jauhkanlah hal itu dariku dan jauhkanlah aku dari hal itu.
Tetapkanlah selalu kebaikan untukku,
biar apapun keadaannya lalu jadikanlah aku reda kepadanya. 







Comments

Popular posts from this blog

Doa Masuk dan Keluar Tandas

Lampu jalan.