Allah ciptakan perempuan dan lelaki.

Dengan nama Allah,
Alhamdulillah denagan nikmat Allah. Terpanggil untuk mengomen tentang satu isu hangat ini. Irshad Manji dan buku-bukunya. Apa yang menarik sangat ni?

Nama baru ke lama, saya tak tahu. Beliau penulis buku Allah, Kebebasan dan Cinta. Satu kenyataan beliau tentang gay dan lesbian juga ciptaan Allah. Fuh, panas!
Setahu saya Allah ciptakan nisaa' dan rijal. Tetapi,.... Gay dan lesbian apa ye? Wallahua'lam. 

Setahu saya lagi Allah ciptakan manusia ni mempunyai fitrah rijal (lelaki) menyukai nisa'(perempuan). Itu adalah fitrah. Lumrah. Tetapi...gay dan lesbian adakah fitrah? Adakah lumrah?

Imbas balik sejarah Nabi Luth. Bagaimana kaumnya diterbalikkan. Kerana apa? Kerana mereka melakukan hubungan songsang. Kerana mereka melawan fitrah kejadian mereka. Yang lelaki sukakan lelaki. Nabi Luth menyeru mereka supaya meninggalkan perkara terkutuk itu. Mereka pekakkan telinga. Lantas apa yang Allah bagi? Nah terbalikkan mereka.

Tak tahu lah kan nak cakap apa lagi. Sejarah Nabi dah banyak diceritakan. Bencana dah macam-macam berlaku. Nak tunggu apa lagi? Kalau hati masih belum dicuci bersih-bersih, datanglah nasihat apa pun, susah nak terima. Dah faham Al-Quran, tetapi tak menyeluruh. Habiskan dahulu. Jangan ambil separuh-separuh. Semoga Allah beri hidayah pada beliau.~~Astaghfirullahal a'zim...~~

Wallahua'lam.

Popular posts from this blog

Lampu jalan.

Doa Masuk dan Keluar Tandas