dunia baru,cabaran baru.

Macam tak percaya.Emmm...percaya ke tak percaya...inilah realitinye...Semakin hari semakin banyak cabaran dan dugaan hidup ni.My new story.Tak lame lagi nak masuk U.Alhamdulillah.aku dapat masuk UTM.Semua urusan aku kena settle sendiri.Ayah aku sibuk.Haiii...nak wat cam mane kan.Belajar la uruskan hal sendiri dengan sendirinye.Bila lagi nak buat.Macam-macam persediaan yang aku kena buat.Mental, fizikal, jasmani, rohani dan emosi.Semuanya penting.Walaupun macam-macam cabaran dan dugaan yang mendatang,kita kena ingat.Semuanya datang dari Allah.Yang mencipta kita.Kita hanya memohon kepadaNya supaya diringankan beban yang dipikul.Allah tak akan membebankan seseorang itu di luar kemampuan dirinya sendiri.Allah telah menetapkan semua ujian sesuai dengan kemampuan hambaNya.InsyaAllah semua masalah ada penyelesaiannya.Ingat!Tawakal kepada Allah.InsyaAllah,Allah akan membantu.Ini adalah ingatan kepada diri aku juga.Tak kisah lah kepada sesiapa yang membaca coretan aku ni.Ingat,hidup kita untuk Allah.Sekian

Comments

Popular posts from this blog

Doa Masuk dan Keluar Tandas

Lampu jalan.